דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחיות בשקיפות מלאה 

מאת    [ 26/07/2007 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 2557 פעמים ]

חיים בשקיפות מלאה



בתחומים רבים בחיים, ערכי הסדר והניקיון מקבלים חשיבות גבוהה. בבית שלנו אנו מנקים וממרקים, ריצפה וחלונות, תריסים וארונות, כלים ובגדים. לפעמים שמים פרחים ותמונות ומקפידים על כל דבר שנכנס או יוצא ממנו. אנו מקפידים על ניקיון הבית ועל מראהו החיצוני, על ניקיון וסדר במקומות העבודה, וניקיון הרכב שלנו. כל אלה הם ביטויים לניקיון ולסדר בסביבה הפיזית, שבה אנו מבלים את רוב שעותינו.

סדר וניקיון סביבתי מפנים את הדרך להמשך פעילויותינו השוטפות, ויוצרים סביבה שנעים יותר להיות בה.

ומה עם ניקיון הבית הפנימי שלנו? האם לבית הפנימי שלנו לא מגיעה הזדמנות שווה של ניקיון וסדר, ע"מ לאפשר לדברים טובים יותר לקרות לנו? האם לא הגיעה העת לנקות גם את הבית הפנימי שלנו מהמטענים והרגשות השליליים, שתופסים את מקומם של הדברים החשובים באמת?



חיים בניקיון ובשקיפות משמעם שגם הבית הפנימי שלנו יהיה נקי מרגשות ומטענים שליליים שהצטברו אצלנו לאורך החיים. מדוע דווקא במקום הכול-כך חשוב הזה, הבית הפנימי שלנו, שהוא בעצם הנשמה שלנו, אנו מוותרים בכזו קלות, ולא מנקים ומטפחים אותו כמו את הבית החיצוני ושאר המקומות בהם אנו מבלים את חיינו? - בתוך הבית הפנימי שלנו ?בתוך הנשמה, יושבים רגשות שליליים, תסכולים, אכזבות, מרירות, ועד רגשות שליליים. כל אלה הנם אורחים לא רצויים בביתנו הפנימי, ולמרות זאת פתחנו עבורם דלת ונתנו להם להיכנס ולהשתקע לאורך שנים. אורחים טובים הם כאלה שיודעים גם מתי לעזוב. כצאצאיו של אברהם אבינו, מצווה עלינו לברך את כל אורחינו, רק שאת חלקם אנו מברכים בבואם, ועל חלקם נברך כשילכו. כאלו הן כל אותם רגשות שליליים. גם אם רוב הזמן אנו יודעים ומרגישים שנמאס לנו מאורחים בלתי רצויים אלה, שרק מפריעים לנו, חוסמים אותנו ועוצרים אותנו מלהעיז ולגרש אותם, אנו עדיין נותנים להם מקום כבוד בנשמתנו. מדוע אנו עושים זאת? מדוע כל כך קשה להיפרד מרגש שלילי? - רגש שלילי הינו רגש רב עוצמה. יש בו כוחות שיכולים להשתלט עלינו ולעצור אותנו מלפעול בחיינו. בד"כ הרגשות השליליים מייצרים אצלנו דפוסי התנהגות, שהם נגזרות של הרגשות הללו לדוגמא: אם שפטו ובקרו אותי בילדותי על יכולותי להצליח או להיכשל, חוויה זו תרדוף אותי לאורך חיי כל פעם שאעמוד בסיטואציה דומה לזו שבילדותי, וכל אותם רגשות שליליים יעלו ויצופו מחדש אלא אם כן, אעבד אותם ואבין שהיום אני אדם מבוגר ומקבל החלטות עצמאיות וכבר לא אותו ילד שנמצא תחת מרות הוריו. במידה ולא אעבד את אותם רגשות שליליים לא אעז לעשות דבר בחיי מהפחד להכשל (חזרה לחווית הילדות), ואמצא את עצמי כל פעם מחדש באותה סיטואציה שבה אני לא לוקח סיכון.

אבל רגש שלילי הינו בחירה שאנו מבצעים, וכמו שבחרנו להכניס אותו לחיים שלנו, כך אנו יכולים לבחור להוציא אותו מחיינו. מנהגו של האדם הוא להתנגד בכל פעם שמבקרים אותו על בחירותיו השגויות. כך גם לגבי הרגשות השליליים. תמיד נתנגד כשאומרים לנו שאנו בחרנו את הרגש השלילי, וככל שנתנגד, כך נעצים אותו יותר. ההתנגדות נותנת לנו את הלגיטימציה להישאר במקום המתוסכל, המריר או הכועס, ולא לעשות שום דבר כדי לצאת ממנו. התירוץ הזה עובד מצוין לאורך שנים, מאותו מקום של אי לקיחת אחריות והאשמתו של מישהו אחר במצבנו. יותר קל לנו לכעוס על מישהו או משהו חיצוני מאשר לכעוס על עצמנו. זאת מכיוון שכאשר אנו כועסים על עצמנו, אנו מודים שלא הצלחנו במשהו. על כן מעדיפים להאשים את האחר. אך לא כך הוא. באחריותנו לברר על מה ולמה הצטברו אצלנו כל הכעס, האשמה, האכזבות וכל אותם רגשות שליליים. מה בדיוק קרה שם, שטיפח את אותם רגשות, ולהבין שככול שנטפח דווקא את מכלול הרגשות השליליים, כך ניתן שליטה גדולה יותר לדברים שבהגדרתם לכאורה אינם בשליטתנו. האם זה באמת מה שאנו רוצים? האם לא הגיע הזמן להחזיר את הכוח והשליטה בחיים שלנו למקומם הראוי? רגשות שליליים הינם מנוע רב עוצמה. ככל שמזינים אותם יותר, הרעב שלהם גובר. כדי לעצור את רעש המנוע הזה, עלינו להבין ולנתח את הסיטואציות בחיינו בהן אנו נוהגים לכעוס, להיפגע או להיות מתוסכלים. לבדוק לעומק מה היה שם שכל כך הצית אותנו. להבין שאת האדם שממול אין אנו יכולים לשנות, אלא רק את הדרך בה נבחר לפעול, וע"י כך לא ליפול שוב למקום של הרגש השלילי. ככל שנתאמן יותר על סדר הפעולות הנ"ל נחסוך מעצמנו עוגמת נפש מיותרת.

חיים נקיים מבפנים ומבחוץ, הינם מתנה נפלאה, שכל אחד מאיתנו יכול להעניק לעצמו. חיים כאלה דורשים עבודה והתבוננות פנימית עמוקה, אך שכרם של אלה בצידם. חיים בניקיון מול עצמי ומול העולם זה, ממש כמו יציאתם של בני ישראל ממצריים, חיים של יציאה מעבדות לחרות. מעבר מלהיות עבד לכעסים ולתסכולים, לחרות אישית של שקט ושלווה פנימיים.

כשאנו חיים בניקיון, אנו חזקים יותר, בטוחים ובוטחים יותר בעצמנו, ומאמינים בדרכנו, וע"י כך מונעים כניסה למצבי תסכול וכעס. גם אם נפגוש בכעס או תסכול יש לנו כבר את הידע כיצד להתמודד איתם, ולא להישאב אל אותן אנרגיות שליליות מחדש. חיים בניקיון ובשקיפות מלאה הם בעלי איכות נדירה. לחיות בשקיפות מלאה זו הדרך לשאת באחריות מלאה על מעשינו ולבחור את תגובותינו.



כמטפלת וכאדם אני יודעת מנסיוני, שככל שאני חיה חיים נקיים יותר ובשקיפות מלאה יותר, כך עולה איכות חיי ואני אדם שלו, רגוע ויצרני יותר. ככל שאני משחררת יותר רגש שלילי אני מפנה מקום להתרחבות וצמיחה אישית וסיפוק והנאה מכל דבר שאני עושה.

הדס יוספוביץ
מאבחנת ומטפלת באורה סומא ומאמנת אישית
03-6772635 0522-347996
דוא"ל hadas.aurasoma@gmail.com
http://www.metaplim.co.ilhadasaurasoma



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב